Jakość opieki zdrowotnej dostarczana dorosłym w Stanach Zjednoczonych

W badaniu McGlynn i in. (Wydanie 26 czerwca), uczestnik otrzymał tylko około połowy zalecanej opieki. Być może uda się podwoić wydajność, pracując ciężej i mądrzej, jak sugeruje Steinberg w swoim towarzyszącym artykule redakcyjnym, 2, ale jest to mało prawdopodobne. Lekarze będą potrzebować 7,4 godziny w ciągu dnia roboczego, aby w pełni spełnić wszystkie zalecenia Zespołu Zadaniowego US Preventive Services.3 To jest czas, który należy przeznaczyć wyłącznie na zapobieganie. Teraz dodaj czas potrzebny na inne zadania, takie jak opieka nad chorymi, edukacja medyczna i administracja. Wykonanie wszystkich tych zadań zgodnie z zaleceniem prawdopodobnie wymagałoby pracy więcej niż 15 do 20 godzin dziennie. Wynika z tego, że osiem godzin w ciągu dnia pracy pozwoli lekarzom na zaspokojenie tylko połowy obecnych zaleceń, co sugerują wyniki McGlynna i in.
Zalecenia rzeczywiście konkurują o ograniczone zasoby, ale tylko wyjątkowo obejmują one środki wykonalności pod względem siły roboczej, czasu lub dostępnych pieniędzy. Koszt wdrożenia obecnych zaleceń prawdopodobnie przekracza rzeczywiste budżety. Dlatego obecne zalecenia wymagają korekty: muszą one uwzględniać, co można zrobić i co powinno mieć priorytet.
Michael Spiegel, MD
Christoph Pechlaner, MD
Szpital uniwersytecki, A-6020 Innsbruck, Austria
christoph. [email protected] ac.at
3 Referencje1. McGlynn EA, Asch SM, Adams J, i in. Jakość opieki zdrowotnej świadczonej dorosłym w Stanach Zjednoczonych. N Engl J Med 2003; 348: 2635-2645
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Steinberg EP. Poprawa jakości opieki – czy możemy praktykować to, co głosimy. N Engl J Med 2003; 348: 2681-2683
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Yarnall KS, Pollak KI, Ostbye T, Krause KM, Michener JL. Opieka podstawowa: czy jest wystarczająco czasu na zapobieganie. Am J Public Health 2003; 93: 635-641
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Zgadzamy się z McGlynn i in. że wnioski z ich badań budzą niepokój, ale rzucamy wyzwanie autorom, aby bardziej bezpośrednio oceniali stopień zaniżonego notowania. Ponieważ tylko 22 z 439 wskaźników otrzymuje potwierdzenie ustne, zakres, w jakim udokumentowana opieka odzwierciedla rzeczywistą opiekę, jest nieznany. Rozbieżne ustalenia między zgłoszonymi i udokumentowanymi wskaźnikami szczepień przeciw grypie (85 procent w porównaniu z 15 procentami) sugerują, że zaniżanie niektórych wskaźników mogło znacznie przekroczyć 10 punktów procentowych oszacowane przez autorów. Przydatne byłoby porównanie wszystkich 22 werbalnie potwierdzonych wskaźników z danymi uzyskanymi poprzez abstrakcję wykresu. Ponadto, ile z pozostałych 417 wskaźników (np. Poradnictwo alkoholowe) mogło być podatnych na zaniżanie wyników z powodu ograniczeń związanych ze standardową dokumentacją medyczną.
Obawiamy się, że słabe wyniki mogły być przeszacowane przy użyciu metod autorów. Przeszacowanie jest szczególnie prawdopodobne w domenach, które wymagają określonych zapisów dostawcy na wykresie. Potencjalne skutki tego badania oznaczają, że oszacowania wyników poniżej normy muszą być tak dokładne, jak to możliwe, a zagrożenia wiarygodności rygorystycznie badane za pomocą najlepszych dostępnych metod.
jot Richard Goss, MD, MPH
Joann G. Elmore, MD, MPH
Daniel S. Lessler, MD, MHA
University of Washington, Seattle, WA 98104
[email protected] washington.edu
McGlynn i in. przyznać, że wyniki ich badań były stronnicze, ponieważ otrzymały dane tylko na 33,5% badanej populacji. Jeśli rzeczywiste rozpowszechnienie optymalnej opieki wśród osób nie będących uczestnikami wynosi 90 procent, wynik jakości dla całej badanej populacji wyniósłby 77 procent; jeśli częstość występowania wynosiła 10 procent, wynik wynosiłby 27 procent. Korekty dotyczące różnic między uczestnikami i osobami niebędącymi uczestnikami w odniesieniu do wieku, płci, rasy, wykształcenia, dochodów, wykorzystania opieki zdrowotnej i stanu zdrowia mogły nie być ważne, ponieważ czynniki te nie zostały ustalone, aby wiązać się z wynikami jakości. Doświadczenie pokazuje, że uczestnicy nie są reprezentatywni dla osób niebędących uczestnikami ze względu na różnice w częstości występowania czynników ryzyka dla wyniku, nawet jeśli odsetek odpowiedzi wynosi aż 82,5 procent.
Ostatecznie, chociaż badani wybrano z 12 obszarów metropolitalnych, autorzy uogólnili wyniki na całą populację Stanów Zjednoczonych. W kilku badaniach wykazano znaczne różnice między miastami a obszarami wiejskimi w jakości opieki zdrowotnej.3
(Poglądy wyrażone w niniejszym liście nie odzwierciedlają poglądów ani polityk Centrów Opieki Zdrowotnej i Medicaid ani usług rządu USA.)
Kazim Sheikh, MD
Departament Zdrowia i Opieki Społecznej, Kansas City, MO 64106
3 Referencje1. Szejk K. Przewidywanie ryzyka wśród osób nie będących respondentami w badaniach prospektywnych. Eur J Epidemiol 1986; 2: 39-43
Crossref MedlineGoogle Scholar
2. Sheikh K, Mattingly S. Badanie błędów braku odpowiedzi w ankietach. J Epidemiol Community Health 1981; 35: 293-296
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Szejk K., Bullock C. Miejscowo-wiejskie różnice w jakości opieki nad pacjentami Medicare z ostrym zawałem mięśnia sercowego. Arch Intern Med 2001; 161: 737-743
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
W swoim świetnym artykule redakcyjnym na temat poprawy jakości świadczenia usług zdrowotnych, Steinberg sugeruje cztery działania, które mogą mieć największe szanse powodzenia. Do tych czterech sugerowałbym dodanie dwóch: ograniczenie niepotrzebnej dokumentacji i obciążeń kodowania oraz ułatwienie realizacji opieki.
Opieka jakościowa zależy od posiadania odpowiednich informacji w punkcie opieki i jest łatwiejsza i lepsza dzięki integracji systemów z punktami opieki. Ale jakość opieki wymaga również poświęcony czas i skupienie. Lekarze często spędzają więcej czasu na formie i formatowaniu notatek z postępów niż na faktycznej opiece nad pacjentem. Opłaty za dokumentację, niewłaściwe wymagania dotyczące kodowania, nieefektywne systemy poleceń i formularze oparte na papierze, wszystko to umniejsza czas, jaki należy poświęcić pacjentom.
Zamiast nakładania warstwowych gwarancji jakości na te tarcia procesowe skuteczniejszą strategią byłoby najpierw zmniejszenie tych obciążeń regulacyjnych i wdrożenie aplikacji informatycznych, które ułatwiają świadczenie opieki. Takie stopniowe podejście dałoby czas i przestrzeń niezbędną do poprawy jakości opieki medycznej, a także poprawy przestrzegania zaleceń lekarzy.
Peter Basch, MD
MedStar Health, Washington, DC 20003
peter. [email protected] net
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Spiegel i Pechlaner podkreślają wyzwania związane z zapewnieniem wszystkich niezbędnych usług w ramach obecnej organizacji USA system opieki zdro
[hasła pokrewne: olx ozorków, diabetolog garwolin, rebirthing jak to robić ]
[podobne: myconolak cena, olx ozorków, rezonans magnetyczny kręgosłupa cena ]